HABERMAX. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayının birlik, kardeşlik, sevgi ve hoşgörü ruhunu yaşatmak amacıyla bu yıl da geleneksel aşure dağıtımını gerçekleştirdi. Kentin dört farklı noktasında yaklaşık 11 bin kişiye ikram edilen aşureler, hem lezzeti hem de ay yıldızlı Türk bayrağı motifli sunumuyla İzmirlilerden büyük beğeni topladı.
Birlik, beraberlik, paylaşma ve dayanışmanın simgesi olan Muharrem ayında düzenlenen etkinlik kapsamında; İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından Konak Meydanı, Buca Şirinyer Meydanı, Karşıyaka Vapur İskelesi ve Bornova Metro İstasyonu çıkışında vatandaşlara aşure ikram edildi.
Toplam 10 bin 500 kişiye ulaşan dağıtıma; İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Ela Hızlı, Sosyal Hizmetler ve Yardımlar Şube Müdürü Sultan Tut ile İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Başak Bayram da katılarak vatandaşlarla bir araya geldi.
Büyükşehir belediyesi aşçılarının rengarenk meyve ve kuru yemişlerle süslediği aşure kazanlarında oluşturulan ay yıldızlı Türk bayrağı motifi, geleneksel tatlıya büyük bir estetik kattı. İzmirliler etkinlikten duydukları memnuniyeti dile getirirken, belediye tarafından ihtiyaç sahibi hanelerin yaşadığı bazı mahallelerdeki vatandaşlar için otobüslerle ücretsiz ulaşım hizmeti de sağlandı.
Aşevi Şube Müdürlüğü Mutfak Sorumlusu Gonca Erdem, Muharrem ayı boyunca yürütülen titiz çalışmalara ilişkin şu bilgileri verdi:
“Her yıl olduğu gibi bu yıl da Muharrem ayında Alevi kültür dernekleri, cemevleri ve diğer derneklerin talepleri doğrultusunda oruç açma yemekleri hazırlıyoruz. Bu yıl 16-27 Haziran tarihleri arasında 6 bin 190 kişiye toplam 24 bin 460 öğün yemek ulaştırmayı hedefliyoruz. Üretimlerimiz gıda mühendislerinin denetiminde, tüm hijyen kurallarına uygun şekilde yapılıyor. Halkımızın güvenle tüketebilmesi için canla başla çalışıyoruz.”
Gece vardiyasında 15 çalışma arkadaşıyla birlikte görev aldıklarını belirten Mutfak Sorumlusu Hüseyin Sönmez ise, “Yaklaşık 11 bin kişilik aşure hazırladık. Tüm vatandaşlarımıza afiyet olsun. Muharrem ayının birlik ve bereket getirmesini diliyorum” dedi.
Etkinliğe katılan vatandaşlardan Gülseren Akan, “İnsanların bir araya geldiği, paylaşmanın yaşandığı adeta şölen havasında bir organizasyon oldu” diyerek memnuniyetini dile getirdi.
Hem aşure ikramı hem de sağlanan ücretsiz ulaşım için teşekkür eden Zelal Can Akkuş ise, “Başkanımız araç gönderdi, çok teşekkür ediyoruz. Özellikle yaşlılara, çocuklara ve kadınlara yönelik hizmetlerden çok memnunuz” ifadelerini kullandı. Naciye Doğan da organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür ederek, “Çok güzel bir etkinlik olmuş. Allah kabul etsin” dedi.


