HABERMAX. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), şehirdeki aktif yeşil alan miktarını artırma hedefi doğrultusunda rengârenk bir projeyi hayata geçiriyor. Şehrin parkları artık sadece gölge ve yeşillik sunmakla kalmayacak; dalından koparılacak taze meyveleri de İstanbullularla buluşturacak.
İstanbullulara nefes aldıracak yeni bir projeye imza atan İBB, park ve bahçelere meyve ağaçları dikmeye başladı. Bu proje sayesinde İstanbul’da unutulmaya yüz tutmuş “dalından meyve yeme” kültürünün yeniden canlandırılması amaçlanıyor.
İBB’nin meyve ağaçları projesi, şehrin ekolojik çeşitliliğine de büyük bir katkı sağlayacak. Baharda çiçek kokularıyla bezenecek olan parklar, yaz ve sonbahar aylarında ise bereketiyle İstanbulluları ağırlayacak.
Projenin ilk ayağı kapsamında Baltalimanı Yaşam Vadisi ve Sultanbeyli Gölet Parkı’nda ilk etapta 43 meyve ağacı toprakla buluşturuldu. İstanbulluların ulaşımı açısından kolaylıkla erişebileceği bu iki stratejik noktaya dikilen ağaçlar arasında şu çeşitler yer alıyor:
Nar, kayısı, vişne ve kiraz,
Elma, erik, şeftali ve armut,
Hünnap ve Trabzon hurması.
Toprakla yeni buluşan fidanların şehir hayatına uyum sağlaması ve güçlü kökler salması için İBB ekipleri tarafından titiz bir çalışma yürütülecek. İstanbullular, önümüzdeki birkaç yıl içinde bu parklarda yürüyüş yaparken ağaçlardan ilk meyveleri dalından koparıp yiyebilecekler. Şehrin geleceğine miras kalacak bu proje, yeşil alan algısını da tamamen değiştirecek.