Dolar 32,1931
Euro 35,0742
Altın 2.467,91
BİST 10.217,81
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 22°C
Az Bulutlu
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Cum 22°C
Cts 23°C
Paz 21°C
Pts 23°C

İBB’DEN ÇOCUKLARA ÖZEL “ORMANDA BİLİM AKADEMİSİ”

İBB’DEN ÇOCUKLARA ÖZEL “ORMANDA BİLİM AKADEMİSİ”
17 Ocak 2020 18:02 | Son Güncellenme: 20 Ocak 2020 11:35
412

AHA.İBB, yarıyıl tatilinde Kemerburgaz Kent Ormanı’nda çocuklara yönelik “Bilim Akademisi” düzenliyor. Katılımcılara güzel bir tatil sunmayı vaat eden etkinlikte, çocukların bilim ve doğaya ilgi duyması amaçlanıyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraklerinden Boğaziçi Yönetim AŞ, çocukların bilime ve doğaya merakını arttırmak amacıyla Kemerburgaz Kent Ormanı’nda Bilim Akademisi düzenliyor.

18-26 Ocak tarihleri arasında gerçekleştirecek etkinlikte, 5- 14 yaş arasındaki çocuklara dijital dünya ile gerçek dünya arasındaki fark anlatılacak. Kodlama eğitimi ve matematiksel düşünme becerileri kazandıracak atölyelerde 3D yazıcılar hakkında bilgi de verilecek.

Yaş gruplarına göre etkinlik atölyeleri şöyle:

5 – 7 Yaş: Artırılmış Gerçeklik Atölyesi (Quiver):

Çocuklar verilen boyama kağıtlarını diledikleri renklerle boyadıktan sonra telefon veya tablet yardımıyla yaptıkları boyamalara hayat verilir.

Hedeflenen Kazanımlar:

  1. Dijital dünya ile gerçek dünya arasındaki farkı kavrar.
  2. Dijital dünya ile gerçek dünya arasında etkileşimde bulunur.
  3. Gerçek dünyadaki bir ürünü dijital dünyaya aktarır.

Artırılmış Gerçeklik Atölyesi (Draw Your Game):

Çocuklar beyaz bir kağıt üzerinde hayallerindeki oyunları çizer ve telefon veya tablet yardımıyla bu çizim gerçek bir mobil oyuna dönüştürülür.

Hedeflenen Kazanımlar:

  1. Dijital dünya ile gerçek dünya arasındaki farkı kavrar.
  2. Dijital dünya ile gerçek dünya arasında etkileşimde bulunur.
  3. Gerçek dünyadaki bir ürünü dijital dünyaya aktarır.

8 – 10 Yaş: Kodlama Atölyesi (Scratch):

Scratch platformu kullanılarak bloklar bazlı animasyon ve uygulama yapılır.

Hedeflenen Kazanımlar:

  1. Algoritmik düşünme becerisi kazanır.
  2. Sıralı işlem mantığını kavrar.
  3. Tasarım odaklı düşünme becerisi gelişir.
  4. Kendi oyununu yapar.
  5. Kendi animasyonunu yapar.

11 – 14 Yaş: Kodlama Atölyesi (Scratch):

Scratch platformu kullanılarak bloklar bazlı animasyon ve uygulama yapılır.

Hedeflenen Kazanımlar:

  1. Algoritmik düşünme becerisi kazanır.
  2. Sıralı işlem mantığını kavrar.
  3. Tasarım odaklı düşünme becerisi gelişir.
  4. Kendi oyununu yapar.
  5. Kendi animasyonunu yapar.

8 – 14 Yaş: Algoritmik Düşünme Atölyesi (Toxicode):

Toxicode platformu üzerindeki uygulamalar kullanılarak algoritmik bulmacalar çözülür. Bu bulmacalarla tüm programlama dillerinde bulunan temel algoritmik becerilerin oyunlaştırılmış bir şekilde çocuklara öğretilmesi sağlanır.

Hedeflenen kazanımlar:

  1. Algoritmik düşünme becerisi kazanır.
  2. Sıralı işlem mantığını kavrar.

3B Tasarım ve Baskı (Tinkercad):

Çocuklara temel 3 boyutlu yazıcı mantığı anlatıldıktan sonra ‘’Tinkercad’’ uygulaması genel hatlarıyla gösterilir ve temel bir tasarım yapması istenir.

Hedeflenen kazanımlar:

1.Üretim teknolojileri ve 3b yazıcı hakkında bilgi

  1. 3 boyutlu tasarım konusuna giriş seviyesinde beceri
Paylaşın:
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Mesaj Gönder
Merhaba, yayınlanmasını istediğiniz mesajınızı bize iletin, yayınlayalım.