HABERMAX. Cemil Tugay, Muharrem ayı dolayısıyla Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği tarafından düzenlenen aşure programına katıldı. Karşıyaka İsmail Cem Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen etkinlikte Yas-ı Matem orucunun ardından aşure lokması paylaşıldı. Programa Başkan Tugay’ın yanı sıra İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi CHP Grup Sözcüsü Candaş Yeter, dernek yöneticileri, Alevi kurumlarının temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Programda konuşan Başkan Cemil Tugay, Kerbela’nın yalnızca tarihsel bir olay olmadığını, insanlık vicdanında adalet ve direnişin sembolü olduğunu ifade etti.
Hacı Bektaş-ı Veli’nin öğretilerine dikkat çeken Tugay, toplumun bugün her zamankinden daha fazla dostluğa, dayanışmaya ve doğruluğa ihtiyaç duyduğunu söyledi.
“Kerbela, kabul edilemeyecek bir haksızlığın ve zulmün simgesidir. Bu zulüm karşısında boyun eğmeyen yiğit ve örnek alınacak insanlar vardır. Dünyanın neresinde haksızlık varsa son bulsun, nerede zulüm varsa sona ersin. Kim yanlış yapıyorsa artık kaybetsin, kazanamasın.”
Konuşmasında Hacı Bektaş-ı Veli’nin “Doğruluk dost kapısıdır” sözünü hatırlatan Tugay, insanların birbirine iyilikle yaklaşmasının önemini vurguladı.
Başkan Tugay, şu ifadeleri kullandı:
“Bizim dostluğa, dost kapılarına ihtiyacımız var. Bu da ancak doğruluktan, iyilikten, alçakgönüllülükten ve tevazudan geçiyor. Hepimiz insanız. Zor günlerimizde birbirimize kol kanat germeliyiz. Kendini doğruluk ve iyilikten yana gören herkesi aşk ile selamlıyorum.”
Etkinlikte konuşan Sadık Taşkaya, Kerbela’nın Alevi-Bektaşi inancındaki anlamına dikkat çekti.
Taşkaya, Kerbela’nın yalnızca tarihsel bir olay değil, hak, adalet ve insan onurunun sembolü olduğunu belirterek şöyle konuştu:
“Kerbela yalnızca 680 yılında yaşanmış bir olay değildir. Kerbela; Hakk’ın katında baskıya ve acıya boyun eğilmeyen, adaletin zulme teslim olmadığı, insanlığın canı pahasına koruduğu en büyük hakikat meydanıdır.”
Alevi-Bektaşi öğretisinin zalime boyun eğmemeyi, mazlumun yanında durmayı, paylaşmayı ve insanı incitmemeyi öğütlediğini ifade eden Taşkaya, aşurenin de bu anlayışın simgesi olduğunu söyledi.
Sadık Taşkaya konuşmasında İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay’a da teşekkür etti.
Taşkaya, cemevinin ihtiyaçları konusunda her zaman destek gördüklerini belirterek,
“Geçmişte olduğu gibi bugün de bizleri yalnız bırakmayan Başkanımız Dr. Cemil Tugay’a gönülden teşekkür ediyoruz. Cemevimizle ilgili hiçbir talebimizi geri çevirmedi. Her zaman bize güç verdi, yanımızda oldu.”
ifadelerini kullandı.
Konuşmaların ardından Kerbela şehitleri, Hz. Hüseyin ve On İki İmamlar anısına deyişler seslendirildi, semah dönüldü.
Hamza Takmaz tarafından Yas-ı Matem orucunun ardından aşure duası yapıldı. Katılımcılar hep birlikte duaya eşlik etti.
Programın sonunda Başkan Cemil Tugay, Alevi yurttaşların dayanışmasıyla hazırlanan aşure lokmasını vatandaşlara ikram ederek katılımcılarla sohbet etti.
